Kadar koli nas lahko kontaktirate preko telefona 030 670 680 ali e-pošte [email protected] in pomagali vam bomo v postopku reševanja reklamacije.
Podatki, ki jih bomo potrebovali, za prijavo okvare ali nepravilno delovanje naprave, so opis problema, vračilo izdelka ter račun, ki dokazuje nakup. Za enostavnejšo prijavo stvarne napake izpolnite priloženi obrazec in nam ga posredujte na e-naslov [email protected]. Potrudili se bomo, da bo čas obravnave vaše reklamacije čim krajši.
Dobro je vedeti
- Garancija je obvezna le pri nekaterih vrstah izdelkov, odgovornost za stvarno napako pa velja pri vseh izdelkih.
- Pravice iz stvarne napake kupec uveljavlja izključno pri prodajalcu, garancijsko popravilo iz naslova obvezne garancije pa tudi pri proizvajalcu in pooblaščenem servisu.
- Minimalna garancijska doba pri obvezni garanciji je 1 leto, jamčevalno obdobje pri stvarni napaki pa je 2 leti.
- Vrstni red uveljavljanja zahtevkov je pri garancijskem zahtevku določen z zakonom, pri uveljavljanju stvarne napake pa je izbira zahtevka na strani potrošnika.
- O stvarni napaki nas mora kupec obvestiti najkasneje v 2 mesecih, odkar je napako odkril. Pri garanciji pa kadarkoli znotraj garancijskega obdobja.
- ZVPot-1 ne predvideva več obvezne 1-mesečne garancije za rabljene izdelke.
Če se tehnični izdelek pokvari, torej lahko izbirate, ali želite uveljavljati stvarno napako ali garancijo.
Garancija
Garancija je obveznost, s katero se zavežemo, da vam bomo izdelek brezplačno popravili, zamenjali ali vrnili kupnino, kadar izdelek ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu. Garancijo lahko uveljavljate za tiste izdelke, za katere je garancija obvezna, in pa za tiste, za katere je bila dana prostovoljna garancija. Obrnete se na garanta (proizvajalca, uvoznika) oziroma na enega od pooblaščenih servisov, ki je naveden na garancijskem listu.
Garancijo lahko uveljavljate neposredno pri garantu, torej podjetju, ki je dajalec garancije, ali pri njegovem pooblaščenem servisu. Garant je običajno proizvajalec izdelka, v primeru uvoženih izdelkov pa za proizvajalca šteje tudi uvoznik in distributer izdelka. Prodajalec izdelka je garant le, če izda garancijski list.
Predlagamo, da se zaradi najhitrejšega reševanja reklamacije obrnete neposredno na pooblaščeni servis in se dogovorite za popravilo izdelka. Servis najlažje poiščete glede na blagovno znamko izdelka ali glede na vrsto izdelka. Seznam pooblaščenih serviserjev najdete na povezavi tukaj. V primeru, da ne najdete pooblaščenega servisa nas kontaktirajte preko e-pošte: [email protected] ali preko telefona 030 670 680.
Če ima kupljen izdelek napako in je v garanciji, lahko prvenstveno zahtevate odpravo napak (popravilo). Šele če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni (za izdelke kupljene do 26. 1. 2023) oziroma v roku 30 dni* (za izdelke kupljene od 26. 1. 2023 naprej), vam mora proizvajalec zamenjati izdelek z enakim, novim in brezhibnim izdelkom. Če tega ne stori, lahko pogodbo razdrete in zahtevate vrnitev kupnine ali pa zahtevate znižanje kupnine, če se odločite, da boste izdelek kljub napakam obdržali.
*Rok se bo lahko podaljšal za 15 dni, pri čemer pa bo moral proizvajalec o tem še pred iztekom prvotnega roka obvestiti potrošnika in mu obenem navesti razloge za njegovo podaljšanje.
Posredovanje blaga v garancijo se opravi v skladu s pogoji, ki jih proizvajalec navede na garancijskem listu, kupec s tem nima stroškov.
- Uveljavljanje garancije pri prodajalcu
Radi vam bomo pomagali pri uveljavljanju garancije. Za vse izdelke, ki so bili kupljeni pred 26. 1. 2023, se lahko obrnete neposredno na nas (prodajalca).
Izdelek nam pošljite po pošti, pomembno je, da izdelek pred transportom, v izogib poškodbam med dostavo, ustrezno zaščitite, mi pa ga bomo naprej posredovali do pooblaščenega serviserja.
Izpolnite obrazec za uveljavljanje garancije in natančno predstavite problem, ki je nastal pri uporabi izdelka. O postopku obravnave garancije boste obveščeni s strani reklamacijske službe. Obvezno je potrebno priložiti tudi obrazec in kopijo računa, ki dokazuje nakup.
Naslov kamor pošljete izdelek:
Enterpoint d.o.o.
Poslovna cona A 10
4208 Šenčur
Pravice, če uveljavljate garancijo: 45 ali 30 dni za popravilo
Če ima kupljen izdelek napako in je v garanciji, lahko prvenstveno zahtevate odpravo napak (popravilo). Šele če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni (za izdelke kupljene do 26. 1. 2023) in 30 dnevnem roku* (za izdelke kupljene od 26. 1. 2023 naprej), vam mora proizvajalec zamenjati izdelek z enakim, novim in brezhibnim izdelkom. Če tega ne stori, lahko pogodbo razdrete in zahtevate vrnitev kupnine ali pa zahtevate znižanje kupnine, če se odločite, da boste izdelek kljub napakam obdržali.
*Rok se lahko podaljša za 15 dni, pri čemer pa bo moral proizvajalec o tem še pred iztekom prvotnega roka obvestiti potrošnika in mu obenem navesti razloge za njegovo podaljšanje.
Kdo plača stroške materiala, nadomestnih delov, prevoza?
Kupec, ki je popravilo uveljavljal v trajanju garancijskega roka, s popravilom ne sme imeti nikakršnih stroškov.
Večkratno popravilo, napake pa se ponavljajo?
Če je bil izdelek na popravilu že večkrat, seštejte vse dni, ko je bil na servisu, vključno s sobotami, nedeljami in prazniki. Le če seštevek vseh dni presega 45 dni (za izdelke kupljene do 26. 1. 2023) oziroma 30 dni* (za izdelke kupljene po 26. 1. 2023), lahko zahtevate, da vam izdelek zamenjajo z enakim, novim in brezhibnim.
*Rok se lahko podaljša za 15 dni, pri čemer pa bo moral proizvajalec o tem še pred iztekom prvotnega roka obvestiti potrošnika in mu obenem navesti razloge za njegovo podaljšanje.
Stvarna napaka
Potrošnik lahko od prodajalca najprej zahteva popravilo ali zamenjavo blaga z novim in brezhibnim (izbira je, razen v določenih primerih, na strani potrošnika). Šele če prodajalec tega ne bo izpolnil, bo potrošnik lahko zahteval sorazmerno znižanje ali vračilo celotne kupnine (torej odstopil od pogodbe).
Stvarno napako lahko uveljavljate izključno pri prodajalcu. Izdelek ima stvarno napako, če nima:
- lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo;
- lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero ga kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
- lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
- če je prodajalec kupcu izročil izdelek, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Lahko jo uveljavljate pri nakupu katerega koli izdelka, če ne deluje, če nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo.
Zahtevate lahko odpravo napake ali zamenjavo blaga z novim, brezhibnim izdelkom. Če prodajalec izbrane obveznosti ne bo izpolnil, potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje ali vračilo celotne kupnine (torej odstopil od pogodbe).
V primeru neskladnosti blaga
Ki se pokaže v manj kot tridesetih dneh po njegovi dobavi, ima kupec pravico do zavrnitve – v tem času lahko odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo kupnine, ne da bi moral predhodno zahtevati popravilo blaga ali njegovo zamenjavo.
Če je neskladnost blaga obstajala že v času dobave je prodajalec tisti, ki mora znotraj obdobja enega leta, dokazovati, da očitane napake ob dobavi blaga ni bilo.
Če podjetje uniči ali izgubi proizvod, ki mu je bil dan v popravilo, vzdrževanje ali dodelavo, je dolžno potrošniku po njegovi izbiri izročiti v osmih dneh nov enak proizvod ali mu takoj plačati odškodnino v višini drobnoprodajne cene novega proizvoda.
Če podjetje poškoduje ali pokvari proizvod, ki mu je bil dan v popravilo, vzdrževanje ali dodelavo, je dolžno na lastne stroške v treh dneh odpraviti okvaro oziroma poškodbo, kadar se s tem ne zmanjšata vrednost in uporabnost proizvoda. V primeru, da tega ni mogoče zagotoviti, pripada potrošniku pravica iz prvega odstavka.
V obvestilu o napaki morate natančno opisati napako in nam omogočiti, da stvar pregledamo. Obvestilo o napaki nam lahko sporočite osebno, o čemer vam bomo izdali potrdilo, ali pa izdelek pošljete v našo prodajalno, kjer ste ga kupili. Naslov: Enterpoint d.o.o., Poslovna Cona A 10, 4208 Šenčur.
V kolikšnem času lahko uveljavljate stvarno napako?
O napaki nas morate obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. To velja za nove izdelke. Če ste kupili rabljen izdelek, lahko stvarno napako uveljavljate v največ enem letu od prevzema izdelka.
Šteje se, da je napaka na izdelku obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
V vsakem primeru imate tudi pravico, da zahtevate povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti.
S strani spletne trgovine opravljena storitev
Potrošnik ima pravico, če je bila storitev opravljena nepravilno, od izvajalca storitve zahtevati, da:
- odpravi pomanjkljivosti pri opravljeni storitvi ali
- vrne del plačanega zneska v sorazmerju s pomanjkljivostjo pri opravljeni storitvi ali
- ponovno opravi storitev ali
- vrne plačani znesek.
Roki, ki so določeni za odgovornost prodajalca za stvarne napake, se smiselno uporabljajo tudi za izvajalca storitve, če s posebnim zakonom ni določen daljši rok.
Odgovorili vam bomo v 8 dneh
Ne glede na to ali se z obstojem napake strinjamo, vam bomo pisno odgovorili v roku osmih dni.
Če napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi. Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je napaka sporna.
V pomoč pri uveljavljanju stvarne napake vam bodo obrazci:
Stvarna napaka: če izdelek vrnete sami
Stvarna napaka: če izdelka ne vrnete sami